Knäppa jag!

Att jag är lite knäpp är väl inget nytt. Nu vill jag ju självklart inte klanka ner på mig själv, utan jag ser min knäpphet som något bra. Knäpp i det här fallet är att jag är väldigt egen, vilket ju är bra. "It takes a fool to remain sane", vet ni. Så därför är detta med att jag är knäpp något bra.

Jo, det är så här. Som sista grej i Svenska C har vi nu en uppgift då vi ska hålla ett retoriskt tal. Retorik betyder vältalighet. Vi ska alltså hålla ett utomordentligt tal med gester, inledning-brödtext-avslutning osv. Man måste vara intresserad av det ämne man pratar om för att talet ska bli bra, och det har jag gått nu i flera dagar och funderat på, tills jag igår kom på vad jag skulle prata om! Och nu är jag helt lyrisk om det! Ska bli så spännande och jag hoppas på att imponera i min klass och verkligen få de berörda, vilket är mitt mål. Så därför är jag knäpp idag. För jag är glad och positiv till en uppgift i skolan, tokigt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0