Hoppa av matte D?

Att plugga är inte kul. I alla fall inte på en söndagskväll.
På torsdag har jag nationella i matte D. Eller, jag tror det åtminstone, för min lärare har inte sagt något om det. Först var jag ledig en torsdag, sen han sjuk på fredagen. Sen var vi ju lediga den här veckan torsdag och fredag. Så massor av lektionstid har jag missat. Vi har 2 mattelektioner på torsdagen och 2 på fredagen, så det blir rätt mycket. Dessutom har vi inte gjort klart hela boken än. Håller på på tredje kapitlet av fem.... usch. Har faktiskt funderat nästan varje lektion på att hoppa av matte D. Visst, jag gillar matte, men det är så himla självständigt och du måste lära dig allt på egen hand. Det är rätt svårt. I matte D är det så himla mycket nytt också. Nästan varje blad kommer det något nytt på.

Ja. Att få G i matte D är för mig helt okej. Det kommer ändå utanför mitt betyg om man räknar och söker till högskolan så. Och då räknas det bara om man gjort kursen eller ej. Så varför satsa stenhårt för att få MVG då? Nää. Nationella får gå käpprätt åt h*lvete, som det kommer göra. Men som tur är så är vi så specc att det inte kommer räknas med när han sätter betygen eftersom vi inte är klara med kursen. Tack för det magistern!

Nu när det är så nära terminslutet är det ingen idé att hoppa av. Bara att kämpa på och göra sitt bästa och det man orkar. So keep fighting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0