Tisdag - världens längsta dag.

Satte för första gången på min pc. Känns konstigt. Ska bli skönt att blåsa ur den för det finns verkligen en massa skit på den. Hur som helst, igår, tisdag.

Dagen började med att jag steg upp i Vingåker och gjorde mig redo för skolan. Åkte buss till Lidl ungefär och fick gå den sista biten till skolan. Väl i skolan var det dags att lämna in sin lilla bebis, macen. Efter ett sorgligt avsked så blev det information om studentdagen, som är på lördag, i aulan. Vi fick öva på studentsången och det riktigt knöt sig i magen och halsen och man började nästan gråta. Man insåg att det var på riktigt på någe sätt. Det ska bli så spännande tycker jag nu. Ska bli jättekul att ha släkten här och att det är min dag, att alla är här för min skull. Så kul ska det bli! Klart man är lite nervös också, men det hör till.

Hur som helst, nu kom jag ifrån ämnet. Efter informationen åt vi lite snabbt i matsalen, sen var det ytterligare information i vårat hemklassrum. Jag kom hem runt ett tror jag. Eftermiddagen spenderades genom att sova. Ligger efter lite med det, haha. Sen på kvällen blev det ridning och det gick rätt bra! Hade en annan ridlärare som jag hade när jag började rida och slutade ha för bara några år sen. Var riktigt kul att rida för henne igen.

Ridningen slutade vid nio och jag skyndade mig hem och gjorde mig iordning. Sen blev det krogen för min del. Japp, en tisdag. Men jag var ledig idag så det var lugnt. Dansade och hade kul. La mig vid två-tiden. Så dagen blev jättejättejättelång verkligen. Det känns som jag var i Vingåker för flera veckor sen liksom. Men det kan vara så med vissa dagar ibland. Visst känner ni igen det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0