Hemskt sug + laktosintolerans

Jag fick ett sånt sug nu på eftermiddan att jag inte kunde kontrollera mig själv. Hemskt är det! Alla försöker äta nyttigt nu för tiden, jag också, men ibland så funkar det helt enkelt inte. Och ibland undrar jag om det verkligen är värt det. Är det värt att hopp över det goda i livet i matväg bara för att se ut så alla andra är nöjda? För att vara smal som alla andra? Varför inte vara sig själv och stå ut från mångfalden?

Ja, jag bakade i alla fall en kladdkaka. Den blev så hiiiiiimla god! Har ätit en tredje del själv tror jag. Usch att den står framme, vill bara ha mer! Men jag är rädd att få ont i magen så jag försöker låta bli.

Choklad blir det inte så mycket av eftersom jag är laktosintolerant, såklart att jag kan äta viss mörk choklad, men mjölkchoklad är det allra värsta jag kan stoppa i mig! Jag har piller jag kan ta om jag skulle vilja äta något som har laktos i sig, men det är ingen favorit, dessutom är det svårt att mäta hur många man ska ha då det ska gå jämnt upp med hur mycket laktos man stoppar i sig. Men klart det har hänt att äta mjölkchoklad ändå, med eller utan piller. Men ärligt - det är inte gott. Varje gång jag har varit supersugen på det och stoppat i mig inser jag att det inte är värt det. Nej usch. Mörkchoklad är godare. Kanske jag tycker det för att jag äter det mer, kanske för att mina smaklökar ändrats, jag vet inte. Men men, kladdkakan var i alla fall mycket god. Dit jag ville komma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0