Hästsnack!

Igår hade jag ridning. Det var markarbete med bommar som sagt. Riktigt kul var det. Aussie är den största hästen jag ridit på länge, ändå är hon bara en stor ponny. Från att ha ridit äkta ponnygalopp väldigt länge, till att rida stora, ostadiga hästgalopp steg. Känns riktigt lustigt måste jag säga. Men kul samtidigt! Aussie är en jätte, jättesnäll flicka. Både i spiltan som på ridbanan.

Blev lite mer fart igår då bommarna var framme, hon tycker det är så kul med hoppning så hon ville inte sluta ibland riktigt. När hon är van att hoppa bana upp på en meter så blev kliven över bommarna ibland hopp, och ibland lite för stora hopp. Haha. Men jag satt kvar, även fast jag var nära att åka av ett par gånger, haha.
Ja ja, slut på hästsnack nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0