Fredag 27 April.

Dagen började med att jag hade sovmorgon till tolv, som vanligt på fredagar. Men jag gick ändå upp skapligt för mamma och jag skulle gå på den internationella marknaden som vi har på torgen här i stan denna helg! Det var jättespännande, mat från hela världen och en massa annat också!

Det fanns ett stånd från Australien som sålde burgare, men inte vilka burgare som helst. Det fanns krokodilburgare, känguruburgare och kamelburgare! Ojojoj vad läskigt! Men mamma och jag tog var sin vanlig hamburgare, för jag tyckte synd om de små kängururna... Sen fanns det även en kringla som fanns med smak. Men för att göra det enkelt för oss tog vi en långis med pizzasmak! Cool tyckte jag. Sist köpte vi en italiensk sötsak. Någon slags kola eller något? Ja! Fudge heter det! Med nutella smak. Tufft det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0