Ny morgonvana!

Igår när jag var och handlade fick jag ett ryck att jag ville prova en sojayoghurt. Sanningen var den att när jag gick runt där var jag så himla törstig och sugen på helt kostiga saker, till exempel några konstiga pommesfrites och soltorkade aprikoser. Jag tog i alla fall ett 4-pack med sojayoghurt och tänkte: varför inte?

Varför jag fick den idéen var för att i somras när jag var i USA fanns det inte så mycket laktosfria alternativ, utan istället fick jag använda mig av just sojayoghurt. Så igår när jag var i affären började jag drömma mig tillbaka till andra sidan atlanten (fast jag gör det hela tiden, varje dag, så egentligen var det inget speciellt med det). Jag längtar verkligen tillbaka dit! Så om jag fick chansen att åka dit igen så skulle jag inte tveka en minut! Men eftersom jag inte har chansen just nu tänkte jag att USA får komma till mig istället, så jag köpte sojayoghurt.
Det var en sensation måste jag säga! Så himla gott! Godare än vanlig yoghurt, och det känns nyttigare på något sätt. Så nu vet ni vad jag hädan efter käkar till frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0