Yesterday, Sthlm.

Igår var jag med min klass på klassresa i Stockholm. Det blev att jag gick upp tidigt på morgonen och sen åkte bussen kl.8. På vägen dit blev det mest att sova. Väl där blev det att besöka Nobelmuseet och prata och lyssna på en guide som mest pratade om Kungliga Vetenskapliga Akademin. Det är därifrån man delar ut Nobelpriset i ekonomi, kan man säga att det heter. Det var intressant. De delade ju ut Nobelpriset i litteratur igår också, tyvärr var vi inte där när de sa vem det var, men vi såg alla dessa tvbilar och pressfordon.

Vi åt mat i bussen.. lite speciellt kan man säga. Efteråt blev det grymt mycket shopping! Dock inte för min del då jag nästa helg ska åka till Ullared, men det var ingen fara. Det blev en liten impulsgrej vi kom på att göra: ta hål i örat! Vi var tre-fyra stycken först, men slutatde med att bara Evelyn vågade, haha.
På eftermiddan träffades vi utanför Dramaten för en rundvandring genom hela Dramaten inklusive kostymförråd. Det var intressant det!
Till kvällsmat blev det för min del kebabtallrik i Saluhallarna. Och vet ni? Det var andra gången jag åt kebabtallrik i mitt liv!
Det sista vi gjorde innan det blev hemresa med bussen igen var att gå på en pjäs på Dramaten. Vi fick se "den Girige" av Molière. Den var helt okej. De var gammaldags klädda men spelade på ett modernt sätt.
I rollerna Johan Rabaeus, Christoffer Svensson, Sanna Sundqvist, Filip Alexanderson, Rebecka Hemse, Hans Klinga, Anita Wall, Erik Ehn, Claes Månsson, Pierre Wilkner.



Hemresan blev... pratsam. Blablablabla! Men väldigt rolig och fnittrig. Jag kom i säng klockan ett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0