Min helg!

Helgen har varit fullsmockad! I fredags var jag ledig från skolan då de andra som läser engelska c hade cambridge hela dagen. Så jag hann med en hel del, minst sagt!
Först så städa jag lite i mitt rum. Sen tog jag en promenad till affären och köpte lite saker som behövdes, tex småyohurtar till lördagen. Efter det var det att skynda sig hem, laga mat åt minisyster och hennes kompis. Blev något så simpelt som makaroner och bakon/korv då jag glömde köpa hamburgare. (Så går det när man inte har någon inköpslista!)
Medan vi åt kom lillasyster hem med taxin, hon fick lite mellis (en halv korv och lite makaroner som fanns kvar). Sen gick vi två ut i skogen och letade fina löv. Vi hade springtävling och syster vann hela tiden över mig! (Jag måste börja träna verkligen!) Vi gick runt en liten runda och jag postade ett brev.
Väl hemma pyssla vi lite, och jag slutförde min psykologiuppgift. Jag lagade fyllning till tacopajerna vi skulle äta på kvällen. Jag duschade och sen kom Andreas hit :)
Gästerna, mormor och morfar och farmor kom och grattade mamma på hennes födelsedag. Vi åt cheescake med varm jordgubbssås till efterätt. MUMS!
Pappa kom hem med bussen som vi skulle använda på lördagen, den krånglade: hade ingen värme(!) så vi var oroliga att det inte skulle bli något. Men duktig som han är så fixa han det så det en resa på lördagen.
Jag gick upp 03.40 på morgonen. Vi åkte ett par timmar och var tillslut framme på västkusten. Ja, vi var i Ullared och skulle handla. Men vi var inte ensamma - kön för att komma in ringlade sig en bra bit utåt och vakterna som stod där sa att väntetiden nog skulle ta en timme!!! Som tur var tog det bara en kvart, men det var smockat med folk. Det gällde att hålla sig lugn, vilket Andreas och jag gjorde.
Jag kom ut 650 kr fattigare, men med massa saker rikare! Jag köpte tex: en onepiece i flees, ett skärp, en halsduk, en armbandsklocka och ett par supersöta tofflor!
Hemresan var lång och vi stannade och åt kvällsmat på McDonalds. Väl hemma var jag inte förns halv tolv på natten. Blev att duscha och sen bums i säng!
Tog sovmorgon och slappade hela söndagen, älskling och jag sov ett par timmar på eftermiddagen, behövdes efter all sömn man missat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0