Storstadsdjungel.

Igår var jag i Stockholm med mor min. Tåget gick från station 8.53 och vi var framme 9.45. Helt otroligt! SJ var 20 minuter förtidiga! Herrejösses! Hur gick det till?! Det är ett mysterium det där...
I alla fall började vi med en liten shoppingrunda, bland de första affärerna vi stövla in i var KappAhl. När mamma kom ut ur en provhytt med ett nytt plagg på sig kom det även ut en annan kvinna ur en annan provhytt. Hon tittade på oss och frågade sedan: 'Ser jag tjock ut i det här?' Det gjorde hon så hon måste ha vägt en hel del, men man kan ju inte bara säga 'Nej, du ser asfet ut.'. Hon sa snabbt efter son frågat oss att hon gått ner 40 kg. Japp FYRTIO kilo!! Jag tappa hakan helt! Blev helt stum. Hon berättade det att hon blev så förvånad att hon kunde ha en så liten storlek. För henne såg hon nog smal ut, om hon tidigare liksom haft 40 kg till på kroppen...
Klockan tolv var det sminkning. Jag började och fick en massa tips och trix inlärda i huvudet. Det var kul. Sen gick vi runt i våran nya sminkning hela dagen sen då vi fortsatte shoppa. Vi åt på en restaurang i gamla stan. Det satt en massa kort på väggarna där om Snabba Cash. Efter ett tag inser jag att det är en av de som jobbar på restaurangen som faktiskt varit med i den filmen! Och jag tror det var vår kypare! Coolit.
Ja, dagen gick ganska snabbt. Det jag fick inhandlat var ett par skor från dinsko och lite från gina tricot.
Nu hade jag tänkt provsminka mig i mitt nya smink som jag fick välja ut efter sminkningen. Sen duscha, sen sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0