Har jag berättat detta?

Har jag berättat för er att jag förra helgen köpte en ny säng? Det hade varit på tal länge då min förra säng var extra mjuk, med en extra mjuk bäddmadrass vilket gjorde att jag alltid vaknade med ont i ryggen och öm i kroppen. Dessutom åkte lakanet bort från kanterna hela tiden vilket gjorde att jag jämt vaknade med en lång orm till lakan. Så jobbigt att alltid bädda om varje morgon, och sen varje kväll, eftersom det räckte att jag satte mig i sängen så åkte det där dumma lakanet upp direkt eftersom man åkte ner två meter ner i madrassen.

Min förra säng var dessutom bara en pluttig 90 säng. Och när man sover två i den så är det lätt att putta ut den andra... Så effekten på det blir att den som ligger längst in ligger med näsan tryckt mot väggen för att undvika detta. Nej, så kan man ju bara inte ha det.

Så jag, mamma och pappa åkte iväg till IKEA med släpvagn på lördagen så jag kunde köpa min efterlängtade säng. Det blev en SAGVÅG. En hård säng. Med bredd 105.Till bäddmadrass hade pappa och jag svängt förbi Jysk tidigt på morgonen och köpt.

Nu när man har så stor säng känner man sig som en liten prinsessa. Ungefär prinsessan på ärten! För jag märker ju verkligen skillnad nu. Jag vaknar, utvilad och har inte alls ont i kroppen. Förut var det som man varje morgon vaknade som en 90åring. Nu känner jag att jag är ung igen!

Jag har kommit på att man faktiskt kan sitta i sängen nu och kolla på tv ordentligt. Jippi!

Som en plus på allt det här så känns det faktiskt som mina påsar under ögonen har försvunnit, jag känner mig piggare! Alltså, herregud! Tänk att så mycket kan förändras bara för att man byter säng, jösses...





(okej, det är inte mitt rum, men erkänn att det var fint?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0