Musik = Idol

De senaste dagarna har jag hittat en massa superbra låtar! Spotify går varmt hela tiden. Och genom att man hittat en ny låt av en ny artist, hittar man oftast ännu fler bra låtar och så bara rullar det på.

Men hur kommer det sig nu då att man börjar hitta en massa nya bra låtar? Jo, jag har tänkt på det där och kommit fram till ett svar: Idol.

Hela Sverige kokar av Idolfeber och den ena efter den andra börjar drömma om att bli upptäckt och få ett liv som popstjärna. Många börjar nog tänka på nästa år: ska jag söka? Jag råder alla er som har tänkt att söka att kolla upp er först hos en sångpedagog och få lite kommentarer av folk (helst inte nära och kära, de tycker nog med stor chans att du sjunger bra, så ingen idé att fråga). Spela in dig på mobilen eller nåt så du kan höra dig själv sjunga och bedömma dig själv, sjung inte bara i duschen (där låter alla bra).

Men nu är det ju såhär, jag är inget proffs. Så lyssna inte allt för mycket på mig. Det är mitt sista tips för idag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0