USA - here I come ... or am I?

Slutet på den här veckan blev lite upp-och-ner-vänd. Varför? Jo, i onsdags skickade jag in en lapp om att jag ville ha en broschyr/katalog om att åka iväg som aupair. Jag tänkte att det skadar väl inte att kika lite på det? Bara för skojs skull. Det är ju inte aktuellt precis nu, utan det skulle vara när jag går ut gymnasiet i så fall.

Bara det att dagen efter, på torsdagen så ringer min mobil. Jag svarar. Då är det Cultural care som redan fått min lapp och nu ville de ställa några frågor till mig. De tyckte att jag lät mycket intressant och bjöd in mig på ett informationsmöte nu i oktober. Jag blev såklart livrädd då jag inte har bestämt mig om jag vill åka eller inte. Och ett år är rätt så lång tid att vara borta från familj och vänner...

Samtidigt tror jag att det året skulle bli helt fantastiskt och att jag verkligen skulle få en massa kunskaper av det. Men framför allt tror jag att man hittar sig själv.

Jag har nästan alltid funderat på att åka iväg som aupair, men nu när det kommer upp på tal så har jag blivit osäker. Visserligen är det hela två år kvar, så jag har tid att fundera på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0