4 Juli 2010, 32*C i skuggan

Sol, sol och åter sol. Sverige blir helt uttorkat av all denna sol. Och man blir som galen på folk som aldrig är nöjda. På vintern är det för kallt och för mycket snö, på sommaren är det för varmt och för mycket sol... Det kan aldrig bli lagom tror jag, eller rättare sagt, man kan aldrig bli nöjd. Det är min teori det. För om det skulle vara sisådär 21 grader så skulle folk tycka att det var för kallt och önska att det var varmare. Och om det låg ett litet tunt snötäcke och låg runt nollan på vintern så skulle inte det heller vara bra. Då skulle det önskas mer snö och kallare. Som sagt, man blir aldrig nöjd.

Istället för att klaga tycker jag att man kan försöka tänka tillbaka på vintern då man var tvungen att ha tre tusen lager kläder på sig och ändå så frös man. Tänk att det var en ordentlig vinter det, precis som det ska vara. Och sommaren är underbar, man kan gå lättklädd, bada och hitta på roliga saker som vattenkrig, åka och äta glass, ha picknick och många flera saker.
Precis som det ska vara.

Imorse vaknade jag till en underbar morgon! Frukosten var framdukad på altanen och hela familjen satt tillsammans och käkade, jättemysigt. Vi gjorde oss iordning och åkte sedan till stranden. Jag lyssnade på musik, åt och badade. Efter ett litet tag kom Andreas och vi hade det supertrevligt :) Vet ni förresten att jag tror att det simmar runt ett sjöodjur där borta? Det var nämligen något som killade mig på ryggen och på benet idag....

För en stund sedan kom Totti hem till oss. Vi ska ta hand om honom ända fram till fredag, det ska bli skoj det. Jättemysigt att ta morgon promenader innan den riktiga hettan slår till, samma sak på kvällen efter att hettan varit :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Fast jag tycker att det är väldigt lagom när det är typ 21 grader ;-). Och om man har småbarn så är det faktiskt lite för kallt när det är -20 grader och för varmt när det är 30 grader varmt. Och August kunde inte gå i all snö i vintras, han är för kort ;-). Men det var ju väldigt fint ute!

2010-07-04 @ 22:15:49
URL: http://nissetroll.blogspot.com
Postat av: Elin

Okej. Då har du en anledning att tycka som du gör, och då är det helt okej att säga emot :) Dessutom så hade du också något bra att säga (att det var väldigt fint ute) mot att det var så att det var mycket snö. August måste ha varit för söt. Jag ser honom med en "yllemössa" i snön då endast mössan syns! :)

2010-07-08 @ 16:54:19
URL: http://ronvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0