Yesterday, oh yesterday

Nu har det kommit maaaaaassoooor med snö igen, och det är ju inget konstigt för det ska ju vara snö på vintern. Har jag rätt eller har jag rätt?
I alla fall, igår var jag och klippte mig, sen var det raka spåret till tallås där jag fick skjuts med Erika till träningen. Så jag tränade i två timmar, sen var jag tränare i en timme med mina små kycklingar. Det gick väl rätt bra, ända tills de fick fri lek....

En av killarna, vi kallar honom P, gör en volt från bassängkanten, men innan han hinner träffa vattenytan slår han i huvudet. Han börjar gråta och har jätteont och håller över det skadade partiet.

Vi får upp honom och lyckas sätta honom på bänken trots hans klagomål på yrsel i huvudet. Vi fixar ett papper med kallt vatten och sen en mugg med vatten så han kan dricka lite. P är jätteledsen och börjar skaka i hela kroppen. Vi lägger honom ner med knäna uppe så han kan vila lite. Emma springer efter P's mamma och när hon väl kommer så blir allt bättre med honom. Därimot försvinner inte yrseln helt men han berättar att han nog klarar att byta om och går sakta iväg mot omklädningsrummet.

När något sånthär händer blir man så skraj. Som tur var blev det inget jack eller gick hål eller så, men han fick en rejäl bula som blev helt blå.

Usch och fy, simning är en farlig sport!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0