Packa

Packa, packa, packa, packa. Hur mycket saker måste man egentligen ha med sig? Och just nu har jag bara börjat slängt fram kläder... Hur ska detta sluta? Vi får troligen ha med oss ett släp med alla mina grejor när vi åker. Fast jag måste faktiskt skydda mig själv och berätta att det ska bli -40C. Det är otroooooligt kallt. Så då måste man ha mycket kläder på sig, speciellt om man ändå lyckas frysa hela tiden här nere.

Här hemma går jag i dessa kläder: underkläder (men det är ju självklart!), på det har jag ett linne, en kofta och en tjocktröja. Ett plus på det är att jag även brukar ha på mig en halsduk, inomhus. Jag har leggings och tjocka mysbyxor. På fötterna har jag varma strumpor och mina varma tofflor. Sen brukar jag ju alltid ligga under en filt också. Allt det där är ju när det är så kallt här. Förstår ni då hur mycket kläder jag behöver när jag ska åka upp till fjällen där det är dubbelt så kallt?!
Man vill inte ens tänka på det...

Kommentarer
Postat av: Marie

Men det är bättre med kvalitet än kvantitet, alltså du måste ha bra kläder och inte bara mycket kläder. typ ullunderställ, microfleece, ullfrottésockor och vindtäta kläder. Då klarar du dig. Och OK, 40 grader är väääldigt kallt, men annars så är det ju lite annan kyla norrut. Det är som att -15 grader är kallare här hemma än -15 i fjällen. Ha det så kul, var rädd om dig!

2010-01-05 @ 22:36:41
URL: http://nissetroll.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0