Tänka framåt

Läxor. Tar de aldrig slut?!

Jag vet att jag suger på att blogga just nu. Jag uppdaterar typ aldrig. Men jag tänker, vafan? Jag prioriterer. Vad går först, läxorna eller bloggen? Läxorna. Och just nu har jag flera ton av läxor.

För några veckor sedan råkade jag ha sönder min cykelkorg. Cykeln lixom trillade åt sidan för jag hade så många läxor på just den sidan av väskan. Så, PANG! Men jag tänkte inte så mycket på det. Det var min pappa som märkte att hela mitt styre var snett när han skulle ta ut den eller ställa in den.
Så nu vet ni hur mycket läxor jag har.

Just nu är det Franska till imorn. Sen är det Svenska ord som vi fick idag, till imorn. Sen Engelska prov på måndag, och historia "prov". Jag måste räkna massa matte nu när jag ska tenta av den. Och sen är det svenskaboken, "Inga bomber över Stjärnholmen" som snart måste vara utläst.

Inte så farligt ändå, men jag måste sitta hela tiden med de här j-a inlärnings sakerna. Glosor tex.

I helgen kommer jag nog plugga på tåget. Sen på tävlingen på söndag (då man förresten ska åka ifrån badhuset kl.06.45 !!!). Men så är det om man vill ha en hög utbildning och senare ett bra jobb. Jag tror nog att det kommer vara värt det. Och det är som min pappa sa här om dagen: "Det är en sån himla liten del av ditt liv, de här tre åren. Ta chansen"

Och självklart gör jag det.

Så nu måste jag fortsätta med alla läxor. 
Cio / e'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0