Musikal i sthlm

Heldag i sthlm tar på krafterna.

Började med en lång tågresa där jag satt och försökte plugga en aning. När vi kom fram till stationen bar det av i en ganska stor taxi till Göta Lejon, där musikalen var. Kände mig lite flott där, måste jag säga. När man blev avsläppt precis framför ingången och alla bara glodde (kändes det som iaf).

Första akten var lite klurig, innan man kom in i det. Medans andra akten var jättebra! Så en lyckad musikal? - Jajjamensan!

Efteråt bar det av via fot till "centrum". Efter mycket om och men (och en aning gnäll) kom vi fram till en jättemysig och fin italiensk resturang i gamla stan. Där var det röd- och vitrutiga dukar, ljusstakar på borden och en allmänt mysig stämning.

Med mat i magen och lite mer energi fortsatte våran vandring till "shoppinggatan" (som jag kallar det). Där inhandlades det inte allt för mycket, men jag köpte mig ett par skor. Men de kommer jag att börja använda lite senare.

Satt på stationen med lite godis i knät i lite mer än en timme och väntade på tåget hem som gick 19.10. Väl hemma blev det tv och packa till simtävlingen som jag var på idag.



Simmade som sagt idag. Gick inget vidare, men man måste ju ha såndana dagar också, självklart!

Nu känner jag mig helt lam och slut. Måste ta och sova, det är ju skola imorgon..

Godnatt / e'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0