280909

We are golden.

Idag hade jag prov i samhällskunskap (som jag aldrig har förstått mig på, och jag vet att det är en aning roligt att jag då valt samhällsvetenskapligaprogrammet..) iaf så har jag ingen aning om hur det gick. Det återstår att se när jag får tillbaka provet. Det samma gäller med förhöret i historia och antiken. Men det blir nog bra ska ni se, så var inte oroliga! ;)

Därimot fick jag tillbaka ett prov idag, engelskan. Det hade gått kanon! Mycket,mycket bättre än väntat. Så det var en guldkant idag, tjoho!

Idag var det brandövning. Jösses. Vi visste om det, klockslag och allt. Men när jag är på väg upp för trappan för att hämta min jacka OM brandövningen skulle bli lite tidigare än väntat, så slår det självklart igång. Och vad gör jag? Jo, kutar till skåpet, sliter ut jackan och förljer med strömmen ut. Sedan blev det så att jag (mycket vänliga,snälla jag) lånade ut min jacka till lilla Emma så jag stod där och frös ändå, men jag gör sådana saker för mina vänner. Bättre att jag fryser än de. Jag överlever lixom.

Något väldigt pinsamt hände idag också, herregud!

Jag var påväg ut från toaletten i korridoren. Jag hörde ju röster där utifrån, men tänkte inte så speciellt mycket på det. Så jag öppnar dörren ganska bestämt, och träffar en 2a! Får en snabb blick av kompisen som gick bakom, precis innan jag stänger dörren igen.

Kikar försiktigt ut efter ett tag, ser att fler kommer och stänger dörren igen. Efter ännu en stund öppnar jag dörren försiktigt och smyger ut. Springer sedan ner till matsalen så snabbt jag kan.

Så hur kommer mina 2 närmsta år vara här nu? Hemska?
Typiskt mig att göra något så brutalt. Men men. Så får det vara. Det går inte att göra det ogjort. Och jag tror (och hoppas!) att ingen brydde sig speciellt mycket. Återstår och se...

Ikväll ska jag åka ner och vara tränare åt mina små barn. Kommer bli som vanligt - energitömmande! Hem sen ikväll och kolla så att Calle går vidare i Idol, annars kommer jag gråta och bära svarta kläder imorgon, och det vill jag verkligen inte. Så han måste bara gå vidare!

Nu ska jag göra annat.
Längtar till fredag! <3

/ e'


Kommentarer
Postat av: emma:D

hej:d, jaa, du var jättesnäll, så slapp jag frysa. du har rätt, bättre du fryser än någon annan (skämt):P:P

2009-09-29 @ 17:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0